Nieuwjaarsreceptie + Gouden Noot Wim Meuffels

CIMG4057 Large

Op 5 januari, de eerste repetitiedag van het nieuwe jaar 2018 was er geen repetitie maar een gezellige bijeenkomst voor de hele Oranjefamilie.
Het eerste halfuurtje werd derhalve besteed aan handjes geven, knuffels, en mülkes.
Tussendoor werd reeds genoten van de vele soorten wafels, nonnevotten en Berliner bollen, gebakken door leden van onze grote Oranjefamilie.

Toen de rust enigszins was teruggekeerd was het tijd voor een gezamenlijke toost op het nieuwe jaar. Leden van de activiteitencommissie en een aantal dames hadden al de “Champagne” ontkurkt en ingeschonken, en na een openingswoord van voorzitter Math Schiffelers gingen de glazen omhoog met de beste wensen voor het nieuwe jaar.

De Beschermheer bood namens de ereleden ter ondersteuning van de kosten van dit jubileumjaar een aanzienlijk bedrag aan.

Na aansluitend wat gezellig gekeuvel en een muzikaal intermezzo door de zangers, betrad de activiteitencommissie het podium voor een minstens even belangrijke activiteit. De uitreiking van de Gouden Noot. Een blijk van waardering voor een lid dat zich bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor de vereniging in 2017 en ook al lang daarvoor.
Na opsomming van een lijst van verdiensten bleek penningmeester Wim Meuffels de man te zijn die dit jaar de eer te beurt viel. Met trots trad hij naar voren om de bij de benoeming behorende eretekenen in ontvangst te nemen. Het bijbehorende bloemetje werd, bij afwezigheid van zijn zieke echtgenote, in dank aangenomen door zijn dochter, sopraansoliste en 2e dirigent van Oranje Veronique Meuffels.
Aansluitend kwam de hele Oranjefamilie Wim graag feliciteren met zijn onderscheiding.

CIMG4046 Large

CIMG4052 Large