Oranje viert jubileumjaar (120 jarig bestaan) met bijzondere concerten

galaconcertHet jubileumjaar van Oranje dat in 2018 haar 120 jarig jubileum viert begon in dec. 2017 met haar jaarlijks Sterren Stralen concert, en eindigt in 2018 met het Sterren Stralen concert.

Na enkele optredens en een korte maar zeer gezellige concertreis in het voorjaar, heeft Oranje enkele zeer bijzondere activiteiten gepland voor het najaar, waaronder het groot Gala-concert met veel gerenommeerde solisten. Tot slot is er dan een “Sterren Stralen” concert met een wereldster en een aanstormend talent.

Komende activiteiten:

• Op za.15 sept. 19.30 uur het grote en bijzondere Gala-jubileumconcert in de Henkhof te Merkelbeek met medewerking van Martin Hurkens tenor, Limburgs Strijkkwartet, Noel Diederen klarinet, Véronique Meuffels sopraan en Romano Diederen trompet.
    De muzikale leiding is in handen van Dirigent Anton Kropivšek en aan de piano zit Margreet Wesseling voor zowel een solistisch optreden als voor de begeleiding.
  • Op vr. 9 nov. jaarlijkse feestavond voor de gehele Oranjefamilie
  • Op zo.11 nov. Opluisteren H.Mis met aansluitend Jubileumreceptie en een gezellig samenzijn met muziek.
  • Op zo.9 dec. een bijzonder Sterren Stralen concert in de H.Eligiuskerk te Schinveld met een Nederlandse tenor met wereldfaam: Marcel Reijans.

Reijans zong meer dan 70 operarollen en beheerst een zeer divers repertoire. Hij stond op podia in Brussel, Parijs, Barcelona, Amsterdam, Berlijn, Hamburg, Dresden, Genève, Lyon, Montpellier, Marseille, New York, Boston, Philadelphia en vele andere. Hij zong o.a. met het Chicago Symphony Orchestra, Boston Symphony Orchestra, BBC National Orchestra of Wales, Hong Kong Philharmonic, en vele vele andere. Hij werkte samen met dirigenten als Yves Abel, Marc Albrecht, Daniel Barenboim, Bertrand de Billy, Seiji Ozawa, Edo de Waart, Simone Young, Jaap van Zweden en weer vele andere.
    Het is een prestatie van formaat dat het Oranje is gelukt deze wereldvermaarde tenor naar Sterren Stralen te halen.

• Naast de gelouterde Marcel Reijans staat een aankomend talent: Sopraan Davinia van der Zee. Toen Davinia 7 jaar was heeft ze de eer gehad om voor ruim 5.000 mensen te mogen zingen tijdens de folkloriade in Brunssum. Vanaf haar 7e levensjaar is ze zangles gaan nemen. Zeven jaar lang klassieke zangles, daarna nog pop- en musicalzangles. In totaal 12 jaar. Ze zingt nu al 3 jaar bij het semi-professionele koor ’the Antonysingers’, en in het Zaantheater heeft ze een rol gespeeld in de musical Pinokkio met een amateurvereniging.
  • Een groot Brunssums talent waarvan we nog veel zullen horen.
  • Op 24 dec. afsluiting van het jubileumjaar met het opluisteren van de nachtmis in de Eligiuskerk te Schinveld.