Welkomstwoord

Hartelijk welkom op de website van Zangvereniging Oranje uit Schinveld.

Fijn, dat U de tijd heeft genomen om onze site te bezoeken. Mijn naam is Math Schiffelers, geboren en getogen in het Limburgse Schinveld en sinds 1980 lid en zanger van deze prachtige vereniging. Mannenkoor Oranje Schinveld, zoals we door iedereen genoemd worden, werd in augustus 1898 opgericht. In onze rubrieken historie en fotogalerien vindt U alles wat met zangvereniging Oranje te maken heeft.

Zangvereniging Oranje is een hechte vriendenclub, die sinds jaar en dag werkt aan mannenkoorzang op hoog niveau. Met als resultaat vele mooie prijzen tijdens internationale concoursen, maar vooral in 2003, toen zv Oranje Schinveld Nederlands Kampioen der mannenkoren werd. Dit met het hoogste aantal punten, wat ooit door een mannenkoor behaald werd.

Sinds 1996 staat onze vereniging onder de vakbekwame leiding van onze 1e dirigent Anton Kropivšek en onze 2e dirigente Véronique Meuffels. Samen met hen wordt voor iedere uitvoering en/of concert het passende repertoire ingestudeerd en uitgevoerd. Ook partijrepetities zijn bij ons vanzelfsprekend, zodat de zangers optimaal worden voorbereid op de concerten.

Een groot item is bijvoorbeeld ons jaarlijks terugkerend adventsconcert „Sterren stralen”. Zie hiervoor ook onze agenda.
Uiteraard worden ook bij Zangvereniging Oranje concertreizen, uitstapjes en feestavonden voor de hele Oranje-familie georganiseerd.

Met een voltallig bestuur en erebestuur is het voor mij een eer om voorzitter van Zangvereniging Oranje te mogen zijn. Graag hoop ik U op een van onze repetities, concerten of onze maandelijkse vriendschapsavond (iedere laatste vrijdag van de maand) in ons verenigingslokaal Fa-Si-La te begroeten.

Veel plezier met het surfen op onze website.
Hartelijk dank voor Uw interesse en misschien tot ziens in Schinveld.

Math Schiffelers