Verslag “Sterren Stralen”-concert

Zondag 8 Dec. hield Oranje haar 10e Sterren Stralen concert: “wegens succes geprolongeerd” is hier gelukkig en zeker van toepassing.
Oranje mag zich steeds opnieuw verheugen op het bezoek van veel muziekliefhebbers die het de moeite waard vinden het concert te bezoeken. Daaronder zijn vertegenwoordigd het gemeentebestuur (ditmaal wederom) in de persoon van wethouder Timmermans met echtgenote, veel ereleden, zelfs enkelen die er een halve dagreis voor over hadden, en voor een deel van het concert ook onze bisschop mgr. Harrie Smeets.

Ook de aard van het programma is inmiddels traditioneel: het eerste deel klassieke werken in de profane sfeer, het tweede deel van het concert meer in de Kerstsfeer, met als afsluiting natuurlijk het “Stille Nacht” van Gruber, maar ieder jaar in een iets andere uitvoering.

Deze mooie muzikale middag werd verzorgd door Mannenkoor Oranje, Gemengd koor Crescendo uit Doenrade en de “Ster van het concert” was Margreet Wesseling, die ditmaal niet alleen de koren begeleidde, maar ook zelf een muzikale hoofdrol vertolkte; niet bescheiden (maar zelfverzekerd) achter de oefenpiano van Oranje, maar trots als een pauw achter een fantastische Steinway vleugel.

Alle uitvoerenden, en in het bijzonder Ton Kropivsek die de algehele muzikale leiding had, en “Ster” Margreet Wesseling, mochten zich na afloop verheugen in een daverend applaus.

Klik hier voor meer foto’s