Zeer plezierige huifkarrentocht

CIMG0461_160Zondagmiddag 22 mei, zal de zangers van mannenkoor Oranje uit Schinveld nog lang bijblijven. In plaats van het beloofde onweer, werd het uitstapje gezegend met stralend weer.

Met goede zin, muziek en passende drank aan boord van de drie huifkarren, werd een bezoek gebracht aan de kernen Jabeek, Merkelbeek, en Schinveld. Vanuit de filosofie dat indien de mensen niet naar Oranje (kunnen) komen, Oranje wel naar de mensen toegaat, werden overal enkele liedjes in ontspannen sfeer gezongen.

Vertrokken werd vanaf de markt in Schinveld richting Jabeek, alwaar bij de huisbrouwerij “de Maar” de daar verzamelde toehoorders muzikaal werden getrakteerd. Sommigen waren bewust gekomen om naar het mannenkoor te luisteren, anderen, toevallige passanten op het terras, keken verbaasd en aangenaam verrast naar het muzikale schouwspel.

Vanuit Jabeek trokken de huifkarren naar de Douve in Merkelbeek, waar het verloop overeenkomstig het gebeuren in Jabeek was. Het publiek was niet massaal, maar wel erg enthousiast, hetgeen ook de stemming in het koor ten goede kwam. Na voor de jarigen van de laatste maand een felicitatie te hebben gezongen en feestgangers in restaurant Smeets een aangename verrassing te hebben bezorgd met een extra optreden van sterzanger Martin Hurkens, toog het gezelschap richting Schinveld.

Het behoeft geen betoog dat gezien de hoeveelheid drank aan boord de stemming gaande weg steeds vrolijker werd. Een zich steeds meer zorgen makende dirigent, was daarom ook blij dat in Schinveld op het Wilhelminaplein de laatste muzikale ronde tot een goed einde werd gebracht. Dit zeer tot genoegen van de aanwezigen op het terras voor bistro “Scoop”, en de vele toehoorders op balkonnen en ramen rond het plein.

Veel toehoorders en zangers hebben de tour nog lang nabesproken op het gezellige terras van Scoop.

CIMG0459

CIMG0461