Zangvereniging Oranje 112 ½ jaar

cheque160Op maandag 28 Februari 2011 vierde het mannenkoor uit Schinveld dit jubileum. Z.V. Oranje werd opgericht op 31 augustus 1898 de dag waarop prinses Wilhelmina werd gekroond als Koningin der Nederlanden. Met de keuze van de naam “Oranje” wilden de oprichters hun verbondenheid met het vorstenhuis tot uitdrukking brengen.

Tijdens de jaarvergadering werd door Oranjes beschermheer, de heer Jo Nelissen, namens het Erebestuur en de Ereleden een bijzonder cachet hieraan gegeven met een schenking van 2.500 euro, waarvoor hij symbolisch een cheque aan voorzitter Dick Cremers overhandigde. Het komende concert met Hünsborn in Gangelt mag ook in dit kader gezien worden Zo ook het uitwisselings concert in Hünsborn.

Bovendien zal het concert in de Gemeinschafts Hauptschule van Gangelt op zaterdag 26 Maart, dan weer eens in het teken staan van: “Gangelt zustergemeente met Schinveld – Onderbanken”.

Met dank !

Namens Z.V. Oranje