VRIJHEIDSCONCERTEN GECANCELD WEGENS CORONAVIRUS

De  grootste concerten die Mannenkoor Oranje ooit organiseerde  kunnen niet doorgaan vanwege het Coronavirus in de grensregio.

Op 28 en 29 maart stonden concerten  gepland in het kader van 75 jaar bevrijding, onder de titel “Vrede, Vrijheid en Vriendschap”. Eén concert in Waldfeucht (Dld), en eén in Schinveld (NL).

7 verenigingen uit de grensregio zouden daaraan een bijdrage leveren, waarbij uiteindelijk en tot slot alle ca. 240 vocalisten gelijktijdig op het podium zouden staan, om gezamenlijk met de liederen “Te Deum” (het Eurovisielied) en “Alle Menschen werden Brüder” tot uitdrukking te brengen dat na Vrede en Vrijheid de nieuwe Vriendschap komt.

De bestuurders en dirigenten hebben met pijn in hun hart hun verantwoordelijkheid genomen en besloten dat de concerten nú niet door kunnen gaan.

Bestuurders en dirigenten zijn nu druk in weer om nieuw data te vinden in het najaar, indien hopelijk het veel verlammende virus tot rust is gekomen.