Voorjaarsconcert 25 maart 2012

De deelnemers aan- en de gasten van het voorjaarsconcert 2012 zullen dat concert niet snel vergeten. Het was een stralende zondagmiddag, zo’n mooie voorjaarsdag waarop iedereen naar buiten trekt; fietsen, wandelen, terrasje pikken, of wat dan ook.

Veel zangers, partners en gasten hadden dat geniet-moment noodgedwongen al eerder op de dag gepakt en trokken nu samen fasila in.

In een gezellig volle zaal opende Oranje met een luchtig voorjaarsrepertoire.

Na de opening met de voor velen bekende “Student” zong Oranje het drinklied uit “ Hoffmans Erzählungen“. De première van dat stuk voor Oranje, werd verrassend (zelfs voor veel zangers) gezongen zonder map, en met twee nieuwe solisten: Frans Hellenbrand voor de baspartij, en Noel Thoen voor de tenorpartij. Voor mensen die last hebben van spanningen en zenuwen zou dat voldoende kunnen zijn om gigantisch de mist in te gaan, maar behoudens wat schoonheidsfoutjes brachten Oranje en zijn nieuwe solisten het er prima vanaf. De complimenten van de redactie voor iedereen!

Aansluitend kon de het publiek nog genieten van andere mooie werken met solistische medewerking van Patrick Power, Martin Hurkens, Math Schiffelers en Harrie Franzen.

Dat gehoord hebbend, kan Oranje enorm trots zijn op zo’n groep solisten, die ongetwijfeld nog verder zal uitdijen.

Ook de bijna 60 zangers van Vriendenkring Steyl lieten op een positieve manier van zich horen. Voor de pauze een repertoire erop gericht te laten horen wat ze kunnen, na de pauze het repertoire meer gericht op de toehoorder die kwam voor wat ontspannen muziek.

Samenvattend, een heerlijk ontspannen concertmiddag, waarbij door voldoende afwisseling in programma en repertoire het publiek alleen maar heeft genoten.

Nadat voorzitter Dick Cremers de muzikale leiding in de bloemetjes had gezet, bleef het nog een uurtje gezellig nakletsen, waarna de Vriendenkring zangers weer richting Steyl togen.

De redactie