Verslag nieuwjaarsbijeenkomst 2013

IMAG0079 640x480Jl. vrijdag 4 januari werd in het Cultureel Centrum Fa Si La te Schinveld, de jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomst gehouden van zangvereniging Oranje met de hele Oranje familie.

Na een kop koffie en oliebol of zelfgemaakte wafel deed de voorzitter het openingswoord en werd het nieuwe jaar met een klinkend glas champagne geopend.

Volgens traditie werd ook dit jaar weer de “Gouden Noot” uitgereikt. Dit als waardering voor degene die zich bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt binnen het mannenkoor. De eer voor dit jaar was voor Michael Wijers uit Schinveld. Deze werd uitgereikt door de activiteiten commissie. Voor zijn vrouw was er een bloemetje voor de steun op de achtergrond. Michael is tevens muziekzaal leider van het Shantykoor.

Ook werd Harry Marx gehuldigd voor zijn 40 jarig lidmaatschap van Oranje en zijn bijzondere inzet voor jarenlang verzorgen van al de muziekstukken die hij verzorgd vanuit het archief en tevens zorg draagt voor de kopieën en dat ieder lid zijn nieuw muziekstuk optijd in zijn bezit heeft.

Jammer genoeg moesten wij ook van 2 leden afscheid nemen. Het gaat hier om Marcel Gorissen en Henk Kampstra.Het is een groot verlies voor het koor dat goede bas en een tenor het koor hebben verlaten, en nemen dan ook met weemoed afscheid van hun.

Natuurlijk bracht Oranje o.l.v dirigent Anton Kropivsék enkele liederen ten gehore net als de “The Red Rill” o.l.v. Margreet Wesseling, met hun schitterende sublieme zang.Ook het “Shanty koor”deed zijn bijdrage deze avond en nu met een Limburgs repertoire o.l.v Michael Wijers.

Het was weer een heel gezellige avond hopend voor weer een succesvol jaar met mooie zang.

IMAG0079 640x480