Verslag marktfestival

marktfestivalBeste Oranjevrienden,

Op zondag 21 juni jl. was het weer zover, voor de 20e keer werd het Onderbanken-Marktfestival georganiseerd door Zangvereniging ‘Oranje’ in de mooie kern van Schinveld. De dag begon wat regenachtig, maar de organisatie werkzaamheden gingen gewoon door, de wegafzettingen en de marktkramen werden geplaatst en opgebouwd en het secretariaat werd ingericht. Vanaf 7.00 uur konden de standhouders zich bij het secretariaat melden waar zij het standnummer voor hun plaats op de markt in ontvangst konden nemen. Hierna konden zij hun stand inrichten en klaar maken voor de verkoop op deze dag. Om 10.00 uur ging de markt open voor publiek en gelukkig werd het weer beter. D.J. Mozes en Jody & Patrick zorgden met hun muziek voor de juiste sfeer, verder trakteerden Cold-Fever en coverband RAEHR het publiek op schitterende muzikale live optredens.

Naast het snuffelen, kijken, vergelijken en kopen was er voldoende aanbod van ander vertier. Op de Bleekplaats was er een buffet met een gezellig terras, diverse stands met hartige hapjes en zoete lekkernijen. Uiteraard ontbrak de koffie met Limburgse vlaai niet. Ook aan de jeugdige bezoekers werd gedacht, er stond een groot springkussen en voor de kleinste bezoekers waren er miniscooters om hun rijvaardigheid te testen. Voor de oudere jeugd was er een aparte stand ingericht waar zij gratis hun spullen te koop konden aanbieden. Voor de liefhebbers vonden er regelmatig dressuur optredens plaats door de Hondenclub Happy Dog uit klimmen. Dit jaar viel Vaderdag op 21 juni en daarom ontvingen alle papa’s een gratis lot waarmee zij mooie prijzen konden winnen. Terugkijkend kan ik zeggen dat het een mooie en gezellige markt was met ongeveer 3000 betalende bezoekers.