Verslag Mariaconcert

Op 31 mei 2015 om 14.00 uur had Zangvereniging Oranje uit Schinveld samen met een aantal bevriende zangverenigingen twee Maria-concerten in de kerken van Bocholtz en Schinveld.
Zangvereniging Oranje, Vocaal Ensemble Canto Rinato en de RedRill-Singers waren te gast bij het Gemengd Kerkelijk Zangkoor St. Joseph 1865 in de Jacobus de Meerdere Kerk te Bocholtz.
Deze middag kon men genieten van Maria gewijde liederen en composities uit verschillende muziekperiodes. Hierbij waren de Latijnse Marialiederen zeker niet vergeten.

Om 17.00 uur waren de zangers van het Vocaal Ensemble Canto Rinato, de RedRill-Singers en de Schinveldse tenor Martin Hurkens die begeleid werd door Margreet Wesseling te gast bij Zangvereniging Oranje in de Eligius Kerk te Schinveld. Ook daar brachten zij tal van Maria liederen ten gehore,ook dit was weer een prachtig concert dat tot even na 18.00 uur duurde.
Na deze lange dag hadden de zangers en hun aanhang een leuke nazit in het verenigingsgebouw Fasila.
Daar werden de mensen ontvangen met een heerlijke soep een broodje met koffie en natuurlijk een heerlijk stuk Limburgse vlaai.
Het was weer in onvergetelijke dag zowel in Bocholtz als in Schinveld