Jubileummis en receptie op 11 november

ZV Oranje 120 jaar 0903De H.Mis op 11 november werd muzikaal opgeluisterd door Oranje, samen met het koperensemble van Romano Diederen, de nog jonge, maar toch reeds virtuoze trompettist.
Beide partijen ,Romano’s ensemble en Oranje leverden afzonderlijk een mooie bijdrage en hadden gezamenlijk nog o.a. het Benediktus van Jenkins op het programma. Het concert als totaal werd door de aanwezigen zeer gewaardeerd, waarbij het hen niet was opgevallen dat het samenspel in het Benediktus meer gezamenlijke repetitie mocht hebben. Er zijn echter goede redenen waarom dat niet altijd mogelijk is.
Blijft de conclusie dat het een zeer stemmingsvolle opluistering is geworden.

ZV Oranje 120 jaar 0903

Direct na de H.Mis kon iedereen, in ons thuishonk fasila, aanschuiven voor een goed verzorgde en heerlijke koffietafel.
Voor de (bijna) aansluitende receptie begon was er nog gelegenheid om aan de hand van prachtige historische groepsfoto’s van 1938 tot heden(verzorgd door Yvonne Schiffelers) herinneringen op te halen uit die goede oude tijden. Van deze gelegenheid werd door leden en oud-leden graag en ruim gebruik gemaakt.

Voor de receptie had Oranje Jo Reynders bereid gevonden de rol van ceremoniemeester op zich te nemen. Daarmee was een goed verloop van de receptie verzekerd; zoals altijd was het niet alleen een zakelijke aankondiging van een of meerdere gasten, maar met historische kennis en soms op een ludieke wijze werden de gasten door Jo ingeleid.

Na een aantal enkelingen of duo’s dan wel trio’s die meestal namens een vereniging kwamen, was het voor de 2e keer binnen 2 dagen dat wethouder Timmermans namens het gemeentebestuur te gast was. Twee dagen gelegen was het voor een enkele jubilaris, nu was het om de gehele vereniging te feliciteren met haar respectabel 120 jarig jubileum.

Na de formele sluiting van de receptie was het nog lang gezellig druk, vooral langs de historische foto’s die de wanden rondom in het gehele fasila-lokaal sierden.

ZV Oranje 120 jaar 0988