In memoriam: Jan Kruitz

Zaterdag 18 februari 2023 ontvingen we het droevige bericht, dat onze erevoorzitter Jan Kruitz op  88-jarige leeftijd, na een langdurige ziekte en een fatale val thuis met meerdere botbreuken, in het ziekenhuis van Geleen overleden is.

Met  Jan verliezen we een zeer gewaardeerd lid, dat sinds 1960 aan ons koor verbonden was. Jan was met  “63 jaar lidmaatschap”, de nestor van ons koor. Vele jaren zong hij bij de eerste tenoren, daarna meerdere jaren bij de tweede tenoren om daar het stemvak te versterken. De laatste 3 jaren kon Jan zijn geliefde hobby  “het zingen” om gezondheidsredenen niet meer uitoefenen.

Van 1990 tot 2003 was Jan voorzitter van ons koor. In het jaar 2000 mocht hij een Koninklijke Onderscheiding als “Ridder in de Orde van Oranje Nassau” ontvangen en in 2003 werd hij tot erevoorzitter van onze vereniging benoemd.

Jan was een markante man met het hart op de goede plaats. Hij was het niet altijd eens met bepaalde beslissingen en had zijn eigen mening en visie, maar hij was altijd “Pro Oranje”.

Eveneens was Jan nauw betrokken bij de organisatie van het  100-jarig bestaansfeest van zijn Oranje en was hij een grote schakel bij ons jaarlijks marktfestival.

Wij zijn Jan veel dank verschuldigd voor het vele werk en zijn grote inzet voor onze vereniging.

Wij wensen zijn kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, familie en vriendin Rikstje heel veel sterkte toe met dit grote verlies.

Beste Jan, rust zacht.

We zullen je nooit vergeten.

Math Schiffelers
Voorzitter Zangvereniging Oranje Schinveld