Grandioos kerstconcert zangvereniging Oranje

Image8_kleinZondag 9 december hield Zangvereniging Oranje, o.l.v. dirigent Anton Kropivšek, het jaarlijks terug kerende concert in kerstsfeer, in de H. Eligiuskerk te Schinveld.

Z.V. Oranje Schinveld, landskampioen in de hoogste klasse in 2003, en “New Generation” uit Merkelbeek o.l.v. Ilona Schouten hadden hun naam en faam ingezet, die de bezoekers een aangename en verrassende kerstsfeer hadden bezorgd.

Zoals sterren stralen tijdens een koude vriesnacht bij heldere hemel, zo straalde 3 fameuze zangsterren tijdens het concert in Kerstsfeer, van Mannenkoor Oranje uit Schinveld. Solisten die lokaal, regionaal, nationaal en internationaal hun (zang)sporen hebben verdiend. Dit zowel op kleine lokale podia, als op grote buitenlandse podia en zowel op radio als op tv. Véronique Meuffels, sopraan, uit Amstenrade, Martin Hurkens, tenor, uit Schinveld en Mathias Schiffelers, tenor/bariton, uit Waldfeucht (Dld).

De bezoekers werden getrakteerd op een afwisselend programma dat heel goed in de smaak viel, zowel bij jong en oud.

Tijdens de druk bezochte nazit in Fasila werd de benoeming tot erelid van de heer en mevrouw Wits feestelijk onderstreept met de uitreiking aan hen van de oorkondes.