Gouden noot voor Math Schiffelers

DSCN1750_160J.l. vrijdag 6 januari werd in Cultureel Centrum Fa-Si-La te Schinveld , de Nieuwjaars receptie gehouden van Zangvereniging Oranje met de hele Oranjefamilie. Volgens traditie wordt er ieder jaar de “Gouden Noot”uitgereikt. Dit, als waardering voor degene die zich bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt binnen het mannenkoor. Nu viel de eer te beurt aan Mathias Schiffelers uit Waldfeucht. Deze werd hem uitgereikt door de activiteiten commissie. Voor zijn echtgenote Yvonne was er een bloemetje voor de steun op de achtergrond.

De nieuwe ordedrager van de “Gouden Noot” werd op 30 Oktober 1962 geboren in Schinveld. Als 10 jarige speelde hij gitaar bij Gitaarclub “Joechee”, en zong hij al, als een nachtegaal. Ook bij zijn Z. V. Oranje werd hij op jeugdige leeftijd lid, en zingt er nog steeds. Ruim 8 jaar heeft hij gezongen bij “The Anthony Singers”, en met dit ensemble zong hij voor radio microfoons en televisiecamera’s. Als tenor /bariton solist bij zijn Oranje zong Math in Luxemburg,België, Duitsland, Engeland, Slovenië, Oostenrijk en in Nederland. Met zijn schitterende stem veroverde hij al vele malen de harten van het publiek in binnen en buitenland. Mooi vond hij dat ze met Z,V. Oranje in 2003 landskampioen werden en mochten zingen voor Koningin Beatrix . De nieuwe orde drager Math Schiffelers zingt ook al op sublieme wijze bij The Red Rill Singers. Deze vriendelijke nieuwe orde drager van de “Gouden Noot”, wordt door zijn collega zangers enorm gewaardeerd en op handen gedragen. Hij mocht dan ook vele felicitaties in ontvangst nemen van de hele oranje familie. Math begon eerst aan een zangopleiding bij het zanginstituut “Vocaal totaal”van de zangpedagoge Annemie Vallino Ravetta en vervolgde die studie bij de bekende Duitse sopraan en zangpedagoge Andrea Hörkens te Mönchengladbach. De in het Duitse Waldfeucht wonende Mathias Schiffelers, is een gevraagd solist voor karakterrollen in operaconcerten, hij zong reeds Papageno in Mozarts Zauberflöte en Guglielmo in Mozartz Le Nozze di Figaro, alsook Graaf Luna in Verdi”s II Trovatore, alsmede Germont in Verdi’s La Traviata, en vertolkte ook de rol van Pontius Pilates uit de Johannes Passie van Schutz.

DSCN1748_450

De avond begon met een klein concertje van het hele koor, o.l.v. dirigent Anton Kropivšek. Ook het Shanty koor zong er mooie zeemansliederen en The Red Rill Singers met hun schitterende sublieme zang, maakte deze nieuwjaarsbijeenkomst tot een geslaagd evenement. Ook Martin Hurkens lied nog even zijn mooie stem horen met pianiste Margreet Wesseling. De oranje familie viel de eer te beurt voor o.a. het aanhoren van de als première gezongen “M’appari tutt’amor” van Friedrich von Flottow. De wafels, oliebollen en nonnevotte van Frans Kuipers en de overige hapjes en drankjes deden de rest.

Met dank !

Namens Z.V. Oranje,