Gouden Noot voor Manfred Kinscher

Gouden Noot voor Manfred KinscherJ.l. Vrijdag 7 Januari werd in Cultureel Centrum Fa-Si-La, de Nieuwjaars ontmoeting gehouden van Zangvereniging Oranje uit Schinveld,met de hele Oranje familie. Volgens traditie wordt er ieder jaar de “Gouden Noot” uitgereikt. Dit, als waardering voor degene die zich in het afgelopen jaar bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt binnen het koor. Nu viel de eer te beurt aan de 2e tenor Manfred Kinscher (61) Deze werd hem uitgereikt door de activiteiten commissie. Voor zijn echtgenote Mariet was er een bloemetje voor haar steun op de achtergrond.

De nieuwe ordedrager van de “Gouden Noot”, Manfred Kinscher werd lid in 1986. Toon Dohmen nam hem mee naar de repetitie, en dat beviel hem zo goed, dat hij nu al bijna 25 jaar, met een getalenteerde stem zingt bij de 2e tenoren van zijn Oranje. Daarnaast is Manfred ook al vanaf de oprichting, actief lid bij de sublieme ” The Red Rill Singers”. Hij kreeg zijn zangopleiding van de toenmalige dirigent Pierre Gerits. Binnen het mannenkoor doet hij veel vrijwilligerswerk. Bij het samenstellen van jaarlijkse feestavonden en de bosbarbecue is en was hij meestal de man die het initiatief nam. Daardoor deed hij ook vaak mee aan de sketches die werden opgevoerd tijdens jaarlijkse feest avonden.

Als technisch vakman zorgde hij meestal persoonlijk dat alles perfect functioneerde. Kortom, hij is niet bang om voor zijn Oranje de handen uit de mouwen te steken, ook bij het Onderbanken Marktfestival.. Hij maakte vele concertreizen mee in binnen en buitenland. “Mooi vond hij het concert in Gumpolskirchen en in Wenen en zeker, het Nederlands kampioenschap in 2003 in Zutphen, alwaar we voor Koningin Beatrix mochten zingen”. Ook binnen de Schinveldse gemeenschap is Kinscher nu al 30 jaar lid en 25 jaar voorzitter van buurtvereniging Bouwberg. Natuurlijk staat hij ook steeds klaar om andere verenigingen met raad en daad bij te staan. Door zijn enorme inzet wordt deze sympathieke nieuwe drager van de “Gouden Noot” 2010, Manfred Kinscher, door zijn collega zangers van het mannenkoor, enorm gewaardeerd en op handen gedragen. Moge deze noot een aanmoediging zijn om op de voor hem zo herkende manier verder te gaan.

Met dank !

Namens Z.V. Oranje,