Gouden Noot voor Frank Zeegers

frank-zeegers2Vrijdag 9 Januari werd in Cultureel Centrum Fa-Si-La, de Nieuwjaarsbijeenkomst gehouden van Zangvereniging Oranje uit Schinveld.
De Vz opende de bijeenkomst met een hartelijk welkom voor iedereen, een bijzonder welkom voor onze eregasten, en een minuut stilte om alle dierbaren te herdenken.

Een aantal dames had de resultaten van hun bakkunst geserveerd en onder het genot van een kopje koffie en alcoholische drankjes werd het al snel een gezellige boel.

Op de nieuwjaarsbijeenkomst van een zangvereniging kon zang natuurlijk niet uitblijven, en het door ziekte uitgedunde mannenkoor stond spoedig op de planken.
Een verrassing was vervolgens een kort optreden van de “Red Rill Singers”, en een hoogtepunt was het bij verrassing optreden van Martin Hurkens. Martin zorgde met een belevend Ave Maria een aantal mensen een brok in de keel of anderen kippenvel, maar verraste vooral met een prelude op zijn concert in China de komende maand, deels gezongen in het chinees.

Waar iedereen op zat te wachten was het hoogtepunt van de avond: wie krijgt de “Gouden Noot”? Toen de activiteitencommissie de naam: “Frank Zeegers” bekend maakte, bleek uit het applaus in de zaal dat men het hier volkomen mee eens was.
Het landskampioenschap van Oranje in 2003 was voor Frank een bijzondere prikkel om toen ook lid te worden. Als 1e tenor heeft Frank toen meteen zijn steentje bijgedragen aan de mooie koorklank. Maar dat niet alleen.
Vooral zijn niet aflatende inzet als lid van de activiteitencommissie, maar ook daarbuiten zoals met de door hem geïnitieerde “oud ijzer-actie”, was voor de commissie aanleiding Frank deze onderscheiding toe te kennen.
Aansluitend nam Frank, samen met echtgenote Sabine vol trots de vele felicitaties in ontvangst.

frank-zeegers2