Gouden Noot voor archivaris Harry Marx

DSCF5630_a_150_dpi_ausgeschnitten_richtig_160J. l. vrijdag 8 januari werd in Cultureel Centrum Fa-Si-La, de Nieuwjaars ontmoeting gehouden van Z.V. Oranje met de hele Oranje familie.

Volgens traditie wordt er ieder jaar de ”Gouden Noot” uitgereikt. Dit, als waardering voor degene die zich in het afgelopen jaar, door zijn inzet voor het mannenkoor, bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt. Nu viel de eer te beurt aan Harry Marx (63).

Deze werd hem uitgereikt door de activiteitencommissie. Voor zijn echtgenote was er een bloemetje voor haar steun op de achtergrond.

De nieuwe orde drager van de “Gouden Noot”, Harry Marx, werd lid in december 1969. Hij is nu al 40 jaar lid en bestuurlid van zijn Oranje. Tien jaar zong hij mee bij de 2e tenoren. Vanaf 1972 werd hij er archivaris. Hij past, vanuit de achtergrond, steeds op de zogenaamde meubelen binnen het mannenkoor. Hij verzet er veel vrijwilligerswerk. Wekelijks is hij er vele uren mee bezig. Als bibliothecaris zorgt hij voor het onderhoud van het kostbare muziekarchief. Hij is een onmisbare schakel bij de wekelijkse repetities. Hij zet alles klaar van piano tot de juiste partituren voor de zangers, in overleg met de dirigent. Daarnaast zorgt hij voor de schriftelijke communicatie met de zangers en uitnodigingen voor de Oranje families bij activiteiten, die hij zelf ter plaatse bezorgt. Ook besteed hij vele uren met het uitzoeken, repareren en verzamelen van muziekstukken van het koor. Ook houd hij de presentielijst bij en zorgt voor de aan- of afmeldingen voor de repetities, teveel om hier allemaal op te noemen.

Voor zijn enorme inzet kreeg hij in 2008 al een Koninklijke Onderscheiding.

Deze rustige, vriendelijke en sympathieke nieuwe drager van de “Gouden Noot” 2009, wordt door de zangers van, zijn Oranje, enorm gewaardeerd en op handen gedragen.

DSCF5630_a_150_dpi_ausgeschnitten_richtig_500

Onder dank !

Namens Z.V. Oranje Schinveld

May Cremers P.R. (5253230)