1e Prijs voor Zangvereniging Oranje uit Schinveld

Tijdens het Limburgs Koren Festival in Meijel:

1e Prijs voor Zangvereniging Oranje uit Schinveld.

Jl. Zondag zong het Schinvelds Mannenkoor Oranje zich in Meijel naar een mooie 1e prijs in de “A” klasse. Dit, met een hoge moeilijkheidsgraad aan liederen op dit geslaagde koren festival met 32 zingende koren. Omdat ze met droge kelen moesten zingen, door de hitte en het lange wachten in de grote concertzaal, haperden bij vele koren de stemmen. Een handicap voor de zangers, alsook voor Zangvereniging Oranje uit Schinveld. Dit tweedaags Korenfestival werd toch een happening van zeer mooie koormuziek, waarbij jong en oud op hoog niveau, zich toonden aan het dankbare publiek.

Voordat de prijzen werden uitgereikt door deputé Odilia Wolfs, stal Martin Hurkens de show, met het zingen van een 5-tal liederen uit zijn 1e C.D. Tot slot, mochten de  dirigenten van de winnende koren, de prijzen in ontvangst nemen, waaronder ook Oranjes dirigent Anton Kropivšek.

Einde van een zeer mooi geslaagd Korenfestival. En nu, met oefening en goede moed, op naar het volgende concours. Bedenk wel: “Alleen door oefening baart zangkunst kunst”!

Uw man ter plekke,

May Cremers